Näytetään tekstit, joissa on tunniste villasukat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste villasukat. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Reppu ja neulomuksia

Viimeisimmät valmistuneet ompelukset ja neulomukset, tadaa!

Reppuja on fb:n käsityöryhmissä näkynyt paljon ja niistä innostuneena päätin yhden jemmakankaan käyttää reppu-projektiin. Repun tein Villa ja Villa blogin ohjeen mukaan (http://villajavilla.blogspot.fi/2015/08/diy-reppu.html). Olihan siinä taas väkertämistä. Onneksi loppumetreillä oli vertaistukea kun Ompeluseura kokoontui pitkästä aikaa. En ehkä olisi saanut reppua valmiiksi näin nopealla aikataululla ilman sunnuntain yhteisompeluja.
Tein löytöjä paikallisesta käsityöliikkeestä, sieltä löytyi repussa tarvittavaa metrivetoketjua ja nylonnauhaa. Bonuksena nylonnauhassa on vielä heijastinnauhaa reunoissa. 



Poika on innostunut kätyreistä, joten hänelle neuloin uudet villasukat samalla teemalla.
 
Ja tyttö sai uudet lapaset. Pöllöt on pop.
 

Pikkuaskarteluja ehtii arjen lomassa tehdä. Kesällä tuli uunista ulos nämä avaimenperät ja riipukset. Niistä saattaa neuloja löytää jotain tuttua..



sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

Tennareita, Manoloja ja kukkia

Tämä Yarnissiman Manolo-ohje (http://www.ravelry.com/patterns/library/manolo) houkutti kauan ja odotti sitä oikeaa hetkeä keskittyä kavennuksiin, levennyksiin ja kiertoihin. Vihdoin ne sitten valmistuivat ja päätyivät loppujen lopuksi lasten mummin jalkaan. Lankana Austermannin Step classic ja väri on oikeasti tumma turkoosi.

 
Tennarisukat (http://www.ravelry.com/patterns/library/slipper-socks-19). Ne on ihanat. Kun vaan saisi joskus tehtyä toisetkin. Nämä ekat kun meinasivat jäädä sinne keskeneräisten kasaan, kun en saanut aikaiseksi ommeltua pohjaa ja sukkaosaa yhteen. Eivätkä sitten valmistuneet ajoissa joulupukin lahjapussiin vaan jäivät jälkitoimitukseen.

 
Nämä toiset teinkin sitten oikaisten, omalla ohjeella, vähän sinnepäin...

 
Yhdet vielä, Anemonidium-sukat (http://www.ullaneule.net/0114/ohjeet_anemonidium.html). Nämä, samoin kuin ylemmät tennarit on neulottu seiskaveikasta. Anemonidiumit menivät myös lahjaksi, näistä valmistuneista sukista eivät yhdetkään jääneet omaan kaappiin tällä kertaa.



lauantai 27. syyskuuta 2014

Marianne-karkkia ja neulomuspussukoita

Miehen sisko kyseli ehtisinkö neuloa hänelle villasukat syksyn viileyteen. "Tottahan toki", vastasin. "Minkälaiset olisi mielessä?", kyselin. "Marianne-raidalliset", oli vastaus. Samantien aloin penkoa lankalaatikkoa ja sieltähän löytyi mummin jäämistöstä punaista ja valkoista lankaa. Varpaista aloitetut sukat päätyivät puikoille ja valmistuivatkin sitten.


Ja pari neulomuspussukkaa jämäkankaista on tullut ommeltua. Pussukoita ei voi koskaan olla liikaa...