Näytetään tekstit, joissa on tunniste fimo. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste fimo. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Reppu ja neulomuksia

Viimeisimmät valmistuneet ompelukset ja neulomukset, tadaa!

Reppuja on fb:n käsityöryhmissä näkynyt paljon ja niistä innostuneena päätin yhden jemmakankaan käyttää reppu-projektiin. Repun tein Villa ja Villa blogin ohjeen mukaan (http://villajavilla.blogspot.fi/2015/08/diy-reppu.html). Olihan siinä taas väkertämistä. Onneksi loppumetreillä oli vertaistukea kun Ompeluseura kokoontui pitkästä aikaa. En ehkä olisi saanut reppua valmiiksi näin nopealla aikataululla ilman sunnuntain yhteisompeluja.
Tein löytöjä paikallisesta käsityöliikkeestä, sieltä löytyi repussa tarvittavaa metrivetoketjua ja nylonnauhaa. Bonuksena nylonnauhassa on vielä heijastinnauhaa reunoissa. 



Poika on innostunut kätyreistä, joten hänelle neuloin uudet villasukat samalla teemalla.
 
Ja tyttö sai uudet lapaset. Pöllöt on pop.
 

Pikkuaskarteluja ehtii arjen lomassa tehdä. Kesällä tuli uunista ulos nämä avaimenperät ja riipukset. Niistä saattaa neuloja löytää jotain tuttua..



sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Mulle kans villatakki!

"Mulle kans uusi villatakki", tokaisi tyttö kun oltiin ostamassa kummitytön villatakkiin lankoja. Itse sai valita värin ja valinta oli tällä kertaa tumma violetti. Aika kivaa vaihtelua kaiken sen pinkin jälkeen. Malli 66 Novitan Talvi 2014 lehdestä, lankana 7 veljestä ja puikot kokoa 4 ja 4,5.


Napit askarreltiin itse Fimo-massasta kun sopivia ei nappijemmasta löytynyt. Ja tulihan sitä pinkkiä tähänkin vaatteeseen, tyttö sai valita itse myös nappien värit.



tiistai 15. heinäkuuta 2014

Läksiäisiä, valmistujaisia ja pöllöjä

Peliajoista lähtien yhtä pitäneen tyttöporukkamme oli taas aika kokoontua. Tällä kertaa virallisena syynä oli yhden ystävän valmistuminen ja toisen ystävän läksiäiset, aina löytyy syitä kokoontua.

Ommella surautin tytöille pussukat. Ensimmäisen sisään sujautettiin ystäväkirja, josta voi aina tarkistaa, että ketäs ne tytöt olivatkaan. Toiseen pussukkaan pistimme pikkupullot kuohuvaa ja leffaliput, ahkeran opiskelun jälkeen on aika vähän hemmotella itseään.


Pussukoissa käytin ensimmäistä kertaa kiinnisilitettävää vanua. Pitää vielä vähän harjoitella sen käyttöä, mutta kyllä noista muhkeampia vanun avulla saa.


Päivänä eräänä oli meillä naapurin tyttö äitinsä kanssa askartelemassa. Pitkästä aikaa kaivoin Fimo-massat esiin ja testasin mitä niistä tällä kertaa saisi aikaan. Nyt uunista tuli ulos kärpässieniä ja pöllöjä. Näistä tuli kiva lisä pussukoihin.