Näytetään tekstit, joissa on tunniste virkkaus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste virkkaus. Näytä kaikki tekstit

lauantai 27. kesäkuuta 2015

Uusi saumuri

Pitkällisen pähkäilyn jälkeen päätin panostaa uuteen saumuriin. Ensimmäisten ompelukokemusten jälkeen mietin vaan miksen ostanut uutta saumuria jo aikapäivää sitten. Ommel on täydellistä ilman ainaista langankiristyksen kanssa taistelua. Ja rullapäärme, se vaan on niin ihanaa ja helppoa tuolla uudella koneella. Ja pitihän sitä rullapäärmettä testata heti ensimmäiseen vaatteeseen. Tyttö valitsi itse kangaskaupasta koira-printtitrikoon, josta ommeltiin t-paita, leggarit ja sortsit. Sortsit eivät olekaan vielä kameran muistikortille päätyneet, joten niistä ei todistusaineistoa vielä löydy.

 
Pipon ompelukin sujuu uudella saumurilla. Tähän naapurintytön synttärilahjapipoon kokeilin myös ruusukkeen tekoa. Se olikin yllättävän helppoa kun framilonilla rypytin tuon trikookaitaleen ja se melkein itsestään pyörähti ruusukkeeksi.
 
 Pojan jälkkärin tädeille virkkasin kiitokseksi pöllö-avaimenperät:
 
Ja kesäkuun alussa naimisiin mennyt nuoripari sai tällaisen kortin, johon käpyilin sydämen. Ihanat oli häät.  

sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Pannulappuja ja lumihiutaleita

Vielä viimeiset jouluaiheiset tekeleet. Jämälangoista pannulappuja ja lumihiutaleita.



 

 
Pitkään idean tasolla marinoitunut kokeilu vanhan kirjan tuunauksesta on myös valmistunut. Kierrätyskeskuksesta ostetun kirjan sisälle kaiversin maattoveitsellä lokeron, liimasin lokeron reunat yhteen ja lopuksi liimailin koristeet päälle. Tämä on yhdistelmä uutta ja vanhaa, osa pitseistä on uusia ja osa lasten isomummun tekemiä. Iso-mummun nypläämä pitsin pätkä ja virkattu kukkanen pääsivät rasian kanteen.

Karkkikoruja askarreltiin pari vuotta sitten fimo-massasta oikein urakalla ja nyt ovat tytöllä kovassa käytössä nuo herkut.